Η μυθολογική παράδοση αναφέρει πως ο Απόλλωνας, θεός του φωτός και της αιώνιας ομορφιάς και νιότης, καταδίωξε και σκότωσε τρεις φορές τον δράκοντα Πύθωνα με τα χρυσά βέλη που του δώρισε ο Ήφαιστος και έγινε κύριος των Δελφών. Ο Απόλλωνας, γιος της Λητώς, δε θήλασε καθόλου ως νεογέννητο, αφού με λίγες σταγόνες νέκταρ και λίγη αμβροσία μεγάλωσε απότομα κι έγινε ένας πανέμορφος νέος. Τον Πύθωνα, τον δημιουργημένο από τη λάσπη του κατακλυσμού του Δευκαλίωνα, τον σκότωσε ο Απόλλωνας τέσσερις μέρες μετά τη γέννησή του, κι ύστερα, για να εξαγνιστεί από τον φόνο, ανέβηκε ως την κοιλάδα των Τεμπών και πλύθηκε στα νερά του Πηνειού…
Από τότε γιορτάζονταν στους Δελφούς κάθε εννέα χρόνια τα Πύθια, γιατί εννέα μέρες έμεινε ο Απόλλωνας για τον εξαγνισμό του στα Τέμπη. Μάλιστα, κατά την έναρξη των Πυθικών αγώνων «παις αμφιθαλής», νέος δηλαδή με δυο γονείς, έκοβε από την κοιλάδα των Τεμπών δάφνη ως έπαθλο των αγώνων…
Αιώνες μετά από αυτό που αφηγείται η ελληνική παράδοση, ο Πύθωνας αναβιώνει στα Τέμπη, για να εκδικηθεί για τον φόνο του. Το 1999 αφαιρεί τη ζωή 6 νέων οπαδών του ΠΑΟΚ που «ανέβαιναν» στη Θεσσαλονίκη. Το 2003 αφαιρεί τη ζωή 21 νέων, μαθητών Α΄ Λυκείου που «ανέβαιναν» στην Ημαθία. Το 2023 αφαιρεί τη ζωή 57 ανθρώπων, κυρίως νέων φοιτητών, που «ανέβαιναν» από Αθήνα. Όπως είχε ανέβει ο Απόλλωνας, θεός του φωτός και της αιώνιας ομορφιάς και νιότης, για να εξαγνιστεί στην κοιλάδα των Τεμπών για τον φόνο του. Τρεις φορές τον είχε σκοτώσει τον Πύθωνα ο Απόλλωνας και τρεις φορές εκδικήθηκε εκείνος.
Ο Πύθωνας, το τρομερό τέρας που δημιουργήθηκε από τη λάσπη και γεννήθηκε από τη Γαία μετά τον κατακλυσμό, είναι ο δράκοντας του καπιταλισμού και του ιδιωτικού συμφέροντος που για χάρη του θυσιάζονται άνθρωποι, νέοι άνθρωποι, «παίδες αμφιθαλείς», όμορφοι και φωτεινοί σαν τον Απόλλωνα. Η ύλη, όμως, που εκπροσωπεί, η ύλη που λατρεύτηκε και που σταδιακά θεοποιήθηκε ήρθε ο καιρός να τιθασευτεί με τα χρυσά βέλη του Ήφαιστου από τους ίδιους τους νέους που κατασπάραξε. Ας τους βοηθήσουμε να γεμίσουν τη φαρέτρα τους με βέλη κατά του δράκοντα των πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου